Nya pälsbollar

Bloggsidan har varit nere under flera dagar. Därför har det varit tyst här ett tag.

Nu är första läsåret slut. Lite vemodigt faktiskt, men det känns ändå rätt bra med lite sommar. Oppläringen i Norge var intensiv, smärtsam och slitsam. Men har man ansvar för människors liv så har man. Jag tar badvaktsjobbet på fullaste allvar. Efter mycket om och men lyckades jag fixa bostad i byn också. Det blir samma ställe som förra året. Kanske blir jag utan internet en sommar till, kanske inte. En del I-landsproblem får man stå ut med när hyran är såpass låg som den är.

Igår var det sista kvällen med campusgänget. Först grillning några timmar och sedan förfest hos F, 22 pers på 22 kvadrat... ungefär. Jag ville inte gå med ut på Sivans efteråt, jag måste faktiskt lägga pengar på annat nu. Så det blev kramar hit och dit och ett och annat sting i hjärtat när jag lämnade den muntra skaran. Ack och ve... vissa personer kommer jag att sakna extra mycket under sommaren. Längtar redan till den 25:e augusti, då kommer de nya nollorna och ska inskolas i universitetets värld av sittningar, maskerader och massor av LAMBO!

Nu är jag hemma på kort visit för att handla lite förnödenheter inför Norge. Här hemma har vi två nya pälsbollar ^^ som vi efter förvånansvärt kort tid valde att döpa till Musse och Igor. Musse för att det är ett gulligt namn på en katt och Igor efter Stravinskij.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0