Nu igen?

Idag var det som förväntat lite folk. För solen sken inte länge innan åskväder och skyfall tvingade både gäster upp ur vattnet och oss badvakter ner på säkrare nivåer. Jag stod på attraktionen Vassföyka när blixtarna började, en stor jätte av stål och järn som är parkens högsta punkt. Otäckt var det.
Sen lade sig ovädret och solen kom fram igen. Men då hade nästan alla gäster dragit hem. Tiden sniglade sig fram. Ett par utav ungarna i älven misstog mig för en kille. Det är för fasen andra gången det sker! Är det min frisyr eller beror det på mina översizade kläder? Inte lätt att välja på S, M eller L när allt är i stretch och man ser ut som ett tält oavsett.
Imorgon har jag tidigt skift, sen är jag ledig lördag-söndag. Gött. Imorgon är det också fotball-cup med jobbet... vilket krockar med vårt planerade midsommarfirande. Personligen föredrar jag sill, potatis och fylla framför fotboll. Yes I do.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0