Norge är ett vacker land

Jag vill nästan börja sjunga på Tänk att män som han kan finnas.
Den holländske Casanovan J fixade min nätverksanslutning idag! Det var inget fånigt knapptryck utan en lite invecklad grej som jag då aldrig hade tänkt på eller ens begripit mig på.
Idag var det ca 400 gäster i parken... vilket betyder i princip tomt. Det har då inte vart många gäster att hålla ögonen på idag. Sista halvtimmen så gick strömmen i hela parken, faktiskt rent av i hela byn! Så där stod vi utan el och vatten och kunde inte göra annat än sitta på våra poster och se ösregnet närma sig. Strömmen kom igen precis när parken stängde. Vilken rolig dag, i språklig dubbel bemärkelse.
Imorgon blir det mera regn och risk för oväder till och med. Blir nog inte mycket folk då heller.
Ikväll såg vi Hancock... en film med mycket action men utan någon egentlig handling.
Det är så vackert här om kvällarna. Molnen vandrar sakta över bergen och när mörkret faller lyser alla lampor i fjällstugorna som små juveler. När man befinner sig i ett så bedårande landskap är det svårt att längta hem.
Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0