Ytterligare en regnsäsong #Kannazuki no miko

Regnet fortsätter. 1998 och 2006 var regniga somrar och jag tror jag kommer räkna 2011 som ett regnår också.
 
Idag har jag tvättat och dammsugit större delen av huset här. Det blir smutsigt oerhört fort här.
Imorgon får jag börja jobba igen, ska bli gött med lite aktivitet. Jag slutar med antibiotika på måndag... jag är så trött på alla piller nu!

Kannazuki no miko
2004
 
Det här är en yuri-serie med inslag av så kallad mecha (robotar) och magical girl. Kannazuki no miko handlar om flickorna Chikane (t v) och Himeko (t h) som en dag får reda på att de är reinkarnationer av månens och solens två prästinnor vars uppgift är att beskydda jorden från de attackerande åtta Orochi som slåss med hjälp av robotar. Ett grymt öde där historien är dömd att sluta på samma sätt varje gång.
Souma som går på samma skola som flickorna är en utav de åtta Orochi i mänsklig skepnad. Detta vet han förstås inte om själv förrän han blir uppväckt av de andra. Han blir den första att försöka döda Himeko, men stoppas av sin kärlek till henne och lovar att slåss vid deras sida mot de andra Orochi.
(Chikane i fight med en utav Orochi)
En utav de bästa serier jag sett, jag som inte gillar mecha-genren blev ganska positivt överraskad.
Fem av fem getingstick.
 
 
 
Trackback
RSS 2.0