Danska läkare som ska vara så bra...

Idag löd musiken såhär: overtyren var het och molnlös, ett ännu hetare intermezzo där graderna säkert steg upp till nästan 30... och så avslutades stycket med ett skyfallande crescendo!
Hur är det med mig då? Jodå, det är bättre nu. Men jag fattar inte varför jag råkar ut för idiotläkare... eller slarvläkare snarare. Det var nämligen så att jag fick utslag kring mina läppar för ca en vecka sedan. Jag gick till en läkare (en dansk den här gången) som konstaterade att jag hade fått munsår. Oj va kul. Deppade hela vägen till apoteket där jag fick min Vectavir. Undrade samtidigt om det hela ändå inte var ett misstag. Det gick tre dagar... morgonen den fjärde dagen vaknade jag upp och hade förvärrad situation, gul stelnad substans runt hela munnen! Nej tänkte jag, det här stämmer inte. Ringde läkaren på direkten och fick rekommendationen att sluta med Vectavir och börja med Lamisil istället. Jaha, ner till apoteket och leta upp.... Lamisil? "För fotsvamp mellan tårna". Ringde läkaren igen, "är du säker på att det är Lamisil jag ska ha?". Fick ett vimsigt svar om att nej det var ju fel, det märkte han nu när jag sa det. Blev aningen irriterad och bad att han skulle kolla på eländet igen. Fick tid. Han kollade med stark liten lampa på mig och konstaterade den här gången att det definitivt INTE var munsår... utan något han kallde brennkoppor (svinkoppor). Stafylokocker igen surprise surprise! Det var nästan det jag hade misstänkt.
Iväg till apoteket igen och fick ut Fucidin. Och den här gången hjälper det. Det läker jättefint men usch vad jag har sett ut på jobbet de senaste dagarna. Jobbigt när folk frågar om det. Men nu verkar det vara på väg att försvinna. Den här sommaren har varit otursam för mig.
Idag skulle jag vart ledig men vaktledare T frågade igår om jag kunde tänka mig att jobba heldag idag. Visst, jag behöver pengarna så varför inte. Men det innebär att jag kommer jobba åtta dagar i sträck, det kommer kännas lite.
Trackback
RSS 2.0