Underbart är kort... alldeles för kort

Fest igår. Prat med Värmlands-pöjkarna om Japan. Något berusad, något ledsen. Mest ledsen. Fick bekräftat vad jag anat. J åker hem tidigt, dock tidigare än jag trott. Om tre dagar lämnar han Norge i sin röda skåpbil och kör ner till sina Nederländer. Tre dagar.
Den här sommaren har varit full av både dåliga och bra händelser. Tänk inte på de dåliga, minns bara de bra så blir allt lättare säger han.
Sucka mitt hjärta men brist dock ej... försök i alla fall.
Sakta men säkert börjar hemlängtan göra sig påmind. Nu har jag 15 dagar kvar här. Det är nu som tiden kommer börja masa sig fram. Jag borde nog köpa tåg-o-bussbiljett snart. Åtminstone över till Sverige. Sen får jag se hur jag gör. Känner att jag vill hem till mina nära och kära. Vill se hur stora Igor och Musse blivit. Vill komma hem till verkligeheten igen. Förbereda för terminen. Starta om på nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0