Jämmer

Varför sker allt dåligt på en gång? En olycka kommer sällan ensam som det heter. Det passar bra just nu. Så mycket elände...
 
Får väl glädjas åt de små tingen i vardagen. Jag fick den märkligaste kommentaren hittills igår av två tjejer som simmade runt i flow-älven: "Du har ninja-powers!"
 
....eh, va? Ninja-powers?
Funderade över detta när jag gick hem. Kanske berodde denna udda kommentar på att jag numera runt älven inte längre använder visselpipan så mycket. Det brukar räcka med att jag tittar ut den eventuellt regelbrytande gästen och gör små gester med händerna av olika klara betydelser. Det är min bästa teori. Ett litet lyft finger och en bestämd blick och gästerna gör exakt som jag vill. Hehe, DET är respekt. Då är det som bäst på jobbet, när det råder samförstånd mellan gäster och oss badvakter.
 
 
På tal om märkliga kommentarer. En del gäster ställer då väldigt rara (konstiga) spörsmål...förlåt, frågor.
Häromdagen kom det en man och undrade vilken av vattenrutschbanorna som gick fortast (jag satt vid tre stycken). Jag sa att den i mitten förmodligen gör det. Mannen ville ta den längst till vänster och frågade exakt hur fort den gick. Jag sa att jag inte visste precis eftersom jag inte åkt den. Då sa han med ett flin "Vill du ta den? Du kan väl sitte på? Sitt i fange mitt"
..... ursäkta mig?! Jag påpekade med tillgjord skrattande stämma att det ikke er lov att åka två samtidigt. Speciellt inte med en badvakt. Vad tänkte karln med egentligen?
Trackback
RSS 2.0