Blåbär #Kanon

Jag pratade med en vaktledare idag och enligt reglementet måste jag besöka läkare för att få ett friskintyg om jag vill börja jobba tidigare än föreskrivet. Jag ser ändå rätt hyfsad ut nu. Men efter konsultation med högsta ledningen (det vill säga mamma) har jag kommit fram till att det är bäst att jag väntar med att jobba tills alla spår av stafyklocker eller vad det nu heter försvinner. Så det blir inget jobb för mig på ytterligare fyra dagar.
Idag gjorde jag och J pannkakor. Vi plockade blåbär innan. Jo, det finns lite buskage här runt husen... så det är finfint ^^. Imorgon tycker han vi ska göra en kaka/tårta (det heter samma på norska). Jag läser receptet och han bakar.

Kanon
2006
Ett romantiskt drama med övernaturliga toner. Serien kretsar kring 17-åriga Yuichi och hans kopplingar till fem olika tjejer i en mystisk stad. Serien börjar med att Yuichi återvänder till staden efter att ha varit borta i sju år. Han minns inte mycket av staden eller vad som en gång hände där. Framför allt hans kusin Nayuki (t h) och den något udda flickan Ayu (t v med vingar) hjälper honom att minnas.
Serien är mycket vacker och dramatisk. Men de övernaturliga elementen rör till det ganska mycket. Man är sällan säker på om vissa karaktärer de facto finns eller inte.
(Mötet med flickan Makoto och hennes historia är hjärtskärande)
Romantik, övernaturlighet, dramatik där ingenting är svart på vitt och med en stor nypa komik... där har ni en bra och spännande serie ^^.
Trackback
RSS 2.0