En hjälte

Har haft en härlig helg i kärlekens tecken. Många upplevelser på både ont och gott. Det är mycket som kan hända i snöiga Stockholm.
Middag med Akatoris familj. En vacker gåva. Nyårsfest hos Den rosa katten. Raketsmällar och flygande lanternor till ljudet av idioternas signaturmelodi (tjalalalala!) ?. Mellandagsrea-spaning. Chokladshopping i Gamla stan. Massor av 愛 och filmtittande. Middag med blivande brudpar. Skratt och prat. Udda återseende av...Bumbi (!!!!!!!!?) Det var ett nyår att minnas.
På ditvägen kunde jag åtminstone ta tåget, men när jag skulle hem till Växjö igen...nä, givetvis gick det inte då.
Jag och Akatori skyndade för att hitta bussgaten jag skulle till. Akatori, du hade kunnat stå kvar minst en halvtimme till. Som alltid i paniktider vet varken passagerarna eller knappt ens förarna vart bussarna ska gå. "Jag vet inte, jag har bara fått order om att köra till Malmö". Det visade sig att den bussen vi Smålandsbor skulle med gick en halvtimme senare. Klockan sju på kvällen startade en aningen förvirrad men positiv chaufför bussen mot Alvesta. Byte till Växjöbuss i det tysta lilla samhället. Jag var hemma strax efter ett.
Nu är jag hemma i alla fall. Gôrtrött som sig bör. Om jag skulle rösta på nån hjälte eller eldsjäl som det görs galor om nu, så skulle det vara busschauffören som fick rycka in rekordsnabbt och köra buss från Stockholm ner till Alvesta, han skulle faktiskt även köra ända ner till Kristandstad under nattens lopp. Trots detta var han glad och skrattade åt det.
Tack.
花火
Trackback
RSS 2.0