Och så var de bara 44

Så har ytterligare en student lämnat skaran. Tråkigt...men för att se det från den ljusa sidan, nu blir vi åtminstone jämna grupper när vi delas in för arbeten.
 
Idag skrev vi klart Rapport-arbetet. Imorgon är det redovisning, det känns hyfsat bra...det är otroligt vad mycket lättare det känns att redovisa nånting nu när man gjort det tusen gånger. Eller så är det bara min inställning som har ändrats, jag känner inte längre nån större nervositet inför att stå där framme och prata, kanske beror det på att jag inte har tid att vara nervös längre för att det är så mycket annat vi har att tänka på samtidigt.
 
Idag sken solen, himlen var blå och det kändes riktigt vårigt. Jag uppskattar de små tingen i livet, det är så lätt att bli lycklig av bara vädret. När vi var klara i bibblan strosade jag iväg till ÖoB och handlade schampo och duschkräm för 100 kr. Man kan hitta så mycket roliga märken där. Någon skrev en gång nånstans att kvinnors badrum (till skillnad från mäns) ofta doftar som en regnskog...och allvarligt talat stämmer det ganska väl ^^. Mitt badrum kommer snart att dofta honung, gurka, lotus och granatäpple.
 
 
Hört på bussen idag: "Man kan inte göra tacos ensam".
Handlar det om ren oförmåga, att man inte klarar av att göra tacos helt själv? Eller går det ensliga tacoslagandet emot den socialt konstruerade regeln att man normalt gör tacos för fler personer?
Märkligt, hade jag velat ha tacos själv nån kväll så hade jag gjort tacos. Men när man tänker på det så verkar vissa maträtter ha specifika sociala regler för förtäring. Viss mat bör man tydligen inte äta helt själv. Man sitter inte med tacos själv, man äter inte tårta själv. Smörgåstårta är också en sån där grej, men det kan vara gränsfall. Man äter heller inte ett pepparkakshus själv (visserligen har jag aldrig sett någon förtära det i större mängder).
Det är mycket saker man kan fundera över här i världen...
- Äter du tacos själv? Har du inga vänner?
 
Trackback
RSS 2.0