Kan man bli kulturanalytiker?

Tänka sig, GP slopade vårt nästa projekt! Det innebär att vi inte behöver sitta med ett nytt grupparbete utan bara behöver koncentrera oss på att läsa litteraturen. Aldrig hade vi väl trott att det skulle vara möjligt, ett typiskt tecken på strukturmakt. Där ser man.
 
Jag märker att jag delar en del tankar och funderingar med andra i klassen. Är det verkligen det här jag vill? Vad vill jag med detta? Är detta rätt för mig? Kommer jag att bli skicklig inom detta? Kommer jag att lyckas?
Jag vet fortfarande inte svaren på ovanstående, men sakta men säkert kommer man underfund med vad man är bra på. Jag är bra på att analysera. Speciellt att göra kulturanalyser. Kan man bli kultyranalytiker? Jag vill ju ändå jobba med kultur på något sätt. Vad jag känner mig kreativ och driven inom är kultur. Teater i första hand. Underhållningsbranschen är lockande...men svår. Men jag kommer att försöka ta mig in dit, i sinom tid. Att skriva för en scen/ett medium, att nå ut till folk med ett meddelande så effektivt som möjligt. Kommunikation i samband med kultur. Det finns otaliga vägar att gå.
Jag känner mig som en blomknopp som sakta börjar ana färgerna på blombladen som snart ska slå ut. Jag andas lite lättare varje gång jag inser vem jag är och vad jag kan. Är inte det ett tecken på ett bra val av utbildning? ^^
Imorgon kommer mina Pyrus communis och plockar upp mig. Så bär det av till Stockholm med brorsans alla presenter och prylar som han inte kan transportera dit själv.
Det ska bli...riktigt skoj.
Trackback
RSS 2.0