PR-prat

Sitter hopkurad i soffan iklädd mammas 70-talsdress,mysponcho, filt och dricker Berocca.
Nejdå jag är inte sjuk, jag känner inte ens att jag börjar bli det. Det är visserligen jättemånga som ligger däckade hemma i klassen nu. Det är ju den tiden då kräksjukan och förkylning härjar.
Nej, jag är bara lite trött efter dagens föreläsningar.
 
Först hade vi en tråkig uttömmande föreläsning...och sen en markant mindre tråkig gästföreläsning. Dessa två dagar har präglast av statsvetenskap, som kanske inte är världens roligaste ämne...men det beror ju på vem som undervisar. Nåväl, det har varit roliga dagar i alla fall. Dagens gästföreläsning leddes av två killar från ett PR-företag. Det var mycket som dök upp som jag inte hade en aning om. Imorgon blir det intervjuteknik.
 
Jag försöker nå Akatori, men mina signaler är inte starka nog att tränga igenom väggarna i huset där han bor. Det är lite kruxigt.
Allt fler pendlare i klassen kommer att flytta hit till campus efter sommaren, det tycker jag är kul, då blir det verkligen en familjär känsla. Det har det alltid varit här i Växjö. Det är ju det som skiljer Växjö från andra städer med universitet: vi har Sveriges enda studentbebodda campus.
Och så har vi ju ett fint slott också, närmare Hogwartskänsla kan man ju inte komma, säger jag out of the blue som Harry Potter-fan. :P
 
Jag läste en bit i vår engelska politikbok igår. Drömde på engelska inatt. Jag var i Göteborg och letade sommarjobb. Så fick jag informatörsjobb på en jättesnofsig reklambyrå där alla bar kostym och hade egna butlers. Så skulle man alltid prata engelska....det var ganska jobbigt. Mina enda uppgifter bestod i att sitta i receptionen, svara i telefon och vidarebefordra med ett knapptryck.
Jag borde läsa mer just nu. Men jag har ingen ork. Det får bli nog bli Svensk Politik istället för godnattsaga ikväll igen.
Trackback
RSS 2.0