"Det är bara stockholmare som kan simma"

Livet flyter på, snön smälter. Det är nästan som om våren redan stod i hallen och började hänga av sig vinterjackan. När jag vinkade av R vid stationen idag så kändes det extra tydligt. Solen sken och staden var tyst och närapå tom. Fåglarna sjunger lite försiktigt i träden, jag tror att de sjunger några takter för tidigt. Men det spelar ingen roll. Det känns som att vakna till liv när man smilar mot solen genom stängda ögonlock. Att andas in den varma solskensdoften som ligger i luften, känna att allt börjar om. Framför allt en början på nått nytt.
Jag börjar redan längta efter sommaren. R och jag tittade på S.O.S - En segelsällskapsresa igår. Den mest perfekta lördagen jag upplevt hittills. Jag vill också ut och vara kär i skärgården, bland syrener och högt gräs medan vågorna klucka mot stenhällarna. Det är nästan så jag får lust att åka båt.
 
Mycket läsning återstår innan tentan, men jag har nästan hunnit igenom halva GPs bok, mer än hälften av Nygrens bok och hälften av det juridiska i tredje tegelstenen. Nu har jag äntligen fixat med bostadsbidraget också, ska bara lägga brevet på lådan. Snart är det mediaträning, väntar med spänning på det.
Trackback
RSS 2.0