Det verkar som att jag har mycket i huvudet just nu

Jag hade en jobbig dröm inatt. Jag sprang runt och letade efter massa grejer. Saker tog tid och jag kom aldrig fram nånstans och jag blev uppehållen. Jag sprang runt i ett stort hus med massa duschrum. Jag brukar drömma om det rätt ofta, att jag springer runt på ett badhus och hittar massa små dörrar och gånger som leder till fler duschrum som alla är nersläckta och öde. Det droppar vatten överallt från trasiga ledningar och rummen verkar inte varit använda på flera år.
I ett sånt hus sprang jag omkring ett tag. Sedan blev badhuset en stor teatersalong, jag sprang runt i garderoben. Efter det hamnade jag i en hetsig diskussion med en av killarna i min nuvarande klass, huruvida blonda tjejer är dumma i huvudet eller inte. Jag blev arg, för han hävdade att det var sant. Så skulle jag leta efter en person, förmodligen Lollipop. Jag hamnade på min gamla låg och mellanstadieskola. Jag försökte ta mig in i den stora huvudbyggnaden men det var inte lätt att ta sig upp på andra våningen. Jag fick gå in i klassrummen och balansera på plankor som låg över golven...eller ja, där det skulle varit ett golv i alla fall. Nu var det bara ett hål rätt ner. Rena hinderbanan. På en avsats invid en vägg satt en av mina kurskamrater från Göteborg. Jag frågade honom vart jag kunde hitta mitt schema nånstans. Han sa att det fanns på väggen på andra våningen, bredvid hans klassrum (han gick förmodligen i en parallellklass). Så kom jag upp till andra våningen, tio minuter försenad. Lektionen hade redan börjat och jag försökte hitta på en ursäkt medan jag närmade mig dörren. Jag kunde se in i klassrummet genom ett fönster och därinne stod S. Han fick syn på mig och sa "vad gör du HÄR? Ni skulle ju ses nere på stan!" Han tecknade irriterat att jag skulle skynda mig ner medan han ringde nån på mobilen, förmodligen Lollipop. Så hastade jag neråt och började leta efter bilen som Lollipop skulle sitta i.
 
Jag undrar hur mycket man rör sig när man drömmer. För när jag vaknade så kändes det lite i musklerna på nått sätt. Jag tycker inte man ska behöva anstränga sig när man sover.
Nåja, jag är glad att jag inte ska lära ut hur man spelar flöjt i alla fall ;)
På tal om att göra och säga saker i sömnen. Vill man få sig ett gott skratt ska man gå in på familjeliv.se
 
"En gång trodde jag att min katt var instängd i våran tv. Jag stog och drog i sladdarna och letade efter en lucka på baksidan, jag insåg vad jag höll på med när jag vände mej om och katten låg i sängen."
 
"Måste bara säga en sak min sambo gjorde för några dagar sedan. Helt plötsligt mycket tidigt (fortfarande mörkt ute) så rusar han upp ur sängen och springer bort till hörnet och säger skrämt: Det ligger en klump i sängen!
Den "klumpen" han refererade till var vår son som jag lagt emellan oss."
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0