Sista kvällen med gänget

Öppnar kylen. Äter lite av den överblivna pizzasalladen. Slänger burken. Hur ofta äter man en hel sån burk själv egentligen?
Frukost: den sista avslagna julmusten, ost och pastejmackor med gurka.
Tid: 13.40
 
Det är inte direkt så att det blev sent igår. Det är bara jag som steg upp sent. Det var klassfest igår, sista kvällen med gänget innan jul. Förfesten var hos F och det var en trevlig stämning. Dock var stämningen lite högljudd, något som blev värre ju mer folk som dök upp och ju allvarligare ett kortspel blev i de ökande druckna tillstånden. Då och då hördes från kortspelet "JAG SYNAR!".... nej, tänkte jag, du skriker. Jag sa till S att vi borde gå in på Sivans så vi fick vila öronen lite hehe.
Sivans jag. Det var pumptömning där igårkväll. Jag hade redan innan förfesten fått veta att pumptömning innebär att det är extremt lång kö. Mycket riktigt. I vanliga fall kanske man får stå i kö i fem minuter för att komma in. Igår ringlade sig kön ända ner förbi Sivansdammen. Sjukt mycket folk! Jag och S kom längst bak i kön och stod väl där i ca tjugo minuter innan vi gav upp. Vi tänkte att vi aldrig skulle komma in ändå. Jag tror ju att lokalerna max tar in ca 250 pers... och det var gott och väl 350 redan i kön. Så vi lämnade kön och resten av gänget till deras öden. Istället gick vi hem till S och drack upp resten av mitt vin och snackade. Jag ragglade hem vid tolv.
Vaknade först vid tio-tiden imorse, men somnade om och så blev klockan ett. Jag får se till att fixa min något aviga dygnsrytm tror jag.
 
Nu blir det mer uppsatsskrivande! 勉強勉強!
Trackback
RSS 2.0