Kommunikationsbrist

Igår hittade jag M på facebook. M som jag läste franska med på mellan och högstadiet. Det var hon som från början fick mig att vilja lära mig japanska. Jag har letat efter henne ända sedan vi tog studenten. Jag säger bara TACK FACEBOOK!

Idag när jag öppnade laptopen såg jag att jag fått ett mail. Gissa vem det var från. Jo, från en lärare på en av högstadieskolorna jag kontaktade för flera veckor sen angående vår fokusgruppstudie.
Hon skrev och bad om ursäkt för att vi inte hört något från skolan. Det var nämligen så att en av hennes sjundeklasser tackat ja till att delta i vår studie om kriskommunikation. Men, den biträdande rektorn (som jag pratat med hela tiden) trodde då att HON skulle meddela mig om detta... och hon trodde att HAN skulle kontakta mig. Så ingen sa någonting! Snacka om kommunikationsmiss!
Suck, jag säger då det. I skolans värld är det tydligen oerhört svårt att förmedla saker och få någonting gjort. Jag som till och med hade följt upp det hela och frågat biträdande rektorn efter en tid och sagt "hallå! vad händer? händer det nått överhuvudtaget?"
Nåväl.
Idag ska jag gå igenom de delar som hittills har skrivits på uppsatsen. Det blir en lugn dag. Kanske en promenad runt sjön senare.
Trackback
RSS 2.0