Jul 2011

God jul allesamman!
(Inte lätt att få skärpa med mobilkameran alla gånger, Öland hamnade visst i fokus)
Köket liknade just en scen ur Tv-shop. Pappa fick nämligen en steem mop i julklapp av mamma som han genast ville testa. Det låg mycket husgeråd under granen i år. Den roligaste kommentaren under klappöppningen kom från farmor. Brorsan öppnade ett paket som innehöll en flaska Jack Daniels som han hade önskat sig. Då säger farmor "Åh, en sån där har jag köpt och den smakar pyton." XD
Jag tyckte jag fick ovanligt många klappar, eller så var de bara ovanligt tunga att bära upp efteråt.
1. En tvättkorg
2. En golvmopp (en vanlig)
3. En morgonrock
4. En termos
5. En kaffeburk
6. En teburk
7. Ett kaffemått
8. Foundation från Dermalogica
9. En musmatta
10. Ett rosa mobilskal
11. Underkläder
12. En noppborttagare
13. Suffléformar
14. En köksvåg
15. En liten verktygslåda
16. Spikar, skruvar, krokar och dylikt
17. En ficklampa
18. En trisslott (vann 50 kr!)
19. Pengar
20. Praktiska tygkassar
21. Ett album med farmors barndomsmemoarer (årets bästa julklapp ^^)
I år fick jag faktiskt allt jag önskade mig... och mer därtill. Listan min var inte så lång.
Nu blir det snart julgröt. Men innan dess ska jag kolla på julkalendern och lite av Karl Bertil Jonssons julafton. Sedan blir det Svensson Svensson och kanske Sällskapsresan eller Göta Kanal 3. Julafton: dagen då vi firar minnet av förra årets jul då vi åt lika mycket mat och kollade lika mycket på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0