Årets I-landsproblem

Det finns inget smör kvar i Norge. Helt sant. Det nya fettdieten har dragit som en våg över Norge och rensat ut allt smör från butikshyllorna. Enligt min vän TA har Norge importerat 40 ton smör från Frankrike. Egentligen får man enligt norsk lag inte importera smör till landet, men nu var det tvugna att göra ett undantag.
Det är så absurt så det är roligt! XD
I många av världens länder lider man brist på rent vatten, men Norge lider brist på smör... vad säger man? Fett jobbigt.
 
Idag hade vi den tredje och sista fokusgruppen. Jag var moderator. Nu är man en erfarenhet rikare. Det var inte så lätt jag kan säga. Ibland tänkte jag "men vad fasen är det jag säger?!" när jag rabblade på och försökte improvisera fram frågor efter vad ungdomarna sa. Tekniken strulade också, men vi lyckades tillsammans ta oss igenom allting utan större missöden. Så nu är det bara textarbete kvar i princip.
 
Imorgon ska jag upp i ottan och fira Lucia i kyrkan med några i tjejgänget här. Sedan har vi handledning med GP. På kvällen blir det sittning för oss som nattvandrat. Det blir en lång dag.
Trackback
RSS 2.0