Sista inlägget från Norge... för den här sommaren

Virus i halsen. Ny penicillinkur. Tack och hej! Jag lämnade in min uniform och har städat mitt rum. Ska bara säga hej till alla grannar här ikväll, så drar jag imorgon.
Det är nått visst med att gå till läkaren här i byn. Folk verkar ha en annan inställning till att gå till doktorn här. Speciellt kvinnor i 40-årsåldern märker jag det på... de svassar in till läkaren. Glider över golvet i sina vackra dyra långkjolar med en sorts uppburen stolthet i sina leende ansikten som de gärna visar alla andra i väntrummet. De har en utstrålning som säger "Nu ska jag till min läkare, jag känner honom, underbar människa. Vi ska prata lite han och jag om mina problem. " Nästan som om de var på väg till sin "life coach". Som om de vore drabbade av något... bättre och viktigare än oss andra XD.
Aj min hals...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0