Skatmaffia

Så gott som smärtfri. Kan se mitt gomsegel igen. Trött i kroppen, men glad att det värsta är över.
Mössen har börjat flytta in. De springs i väggarna. Katterna sover på verandan eller dinerar med skatorna, alltså sitter bredvid varandra och äter kattmat. Skatorna är rätt stora så det är lätt att förstå att de inte vågar attackera... men sju stycken katter mot en eller två skator borde inte vara nått problem tycker man. Jag tycker det liknar en skatmaffia. Lite torrfoder varje dag mot att Musse och Igor inte råkar illa ut kanske... de är ju trots allt mindre än skatorna.
Den enda fighten som pågår kring verandan är den mellan Rufus och Bugge. Kiv och riv och klös och fräs...och så den charmanta duettsången som hör till. Vaknar av den dessa mornar.
Imorgon ska vi upp till Växjö för att lämpa av de mesta av mina grejer, inspektera brevlådan och se till att allt är okej. Sen åker jag med hem igen för att fortsätta mitt tillfrisknande innan jag prompt måste upp för att fortsätta mina studier. Hoppas på en bättre höst efter den här sommaren. En höst utan krämpor, intressanta föreläsningar och förhoppningsvis möte med någon som kan få mig att gå vidare och släppa alla tankar på J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0