Om draken Halsfluss och prins Ibumetin

Jag drömde att jag skrek "Ett halvt kungarike för lite morfin!". Vaknade med en smärta i hals och öron som skulle kunna knäcka vem som helst.
Tack och lov att Ibumetin finns... det har varit det enda som hjälpt hittills. Känner att jag börjar leva igen. Imorse kändes det nästan som om en giljotin vore lockande.
 
Mitt i allt detta elände ska jag skämma bort mig, ska köpa ny mobil. Brorsan har letat upp en perfekt åt mig, precis enligt mina önskemål. Det är på tiden att jag skaffar ny... den jag har är ju lastgammal som mamma säger.
 
Musse har lärt sig att komma upp på den blå segelduken på verandan. Det lär inte pappa bli glad åt. Jag fick hämta ner Musse två gånger... men han lär nog fnatta upp dit igen.
 
Jag dåsar i soffan och tittar på Rederiet. Men jag ska försöka orka ta hand om disken snart.
Trackback
RSS 2.0