Körtelfeber

Var in till sjukhuset igår kväll. Hade svårt att andas för halva gommen var igensvullen, fick kämpa för att inte börja hyperventilera.
Inte ens här kan man undfly danska läkare. Den här däremot var mycket äldre och långt mer erfaren än puckot jag råkade ut för i Norge.
Hans diagnos: Körtelfeber. Jag ska öka min dos Ibumetin och kombinera med Alvedon... så är jag frisk om tre-fyra veckor om jag har tur.
Nedslagen, ledsen och frustrerad. Men det är inget att göra åt saken.
Värst är morgonen, då hals och öron smärtar utan dess like. Innan tabletterna fått verka är jag inte kapabel till nånting, orkar knappt ens prata och än mindre gå ur sängen.
Nu har jag börjat få feber också. Det är en känsla som jag välkomnar, för det är ett tillstånd jag åtminstone känner till och det tar bort fokus från smärtan till och med. Så inbillar jag mig att febern påskyndar mitt tillfrisknande. Det är nyttigt att ha feber sa de på Hjärnkontoret när jag var liten.
Det går lättare att andas nu, även om gommen fortfarande är igensvullen, men jag har inte konstant ont i alla fall. Men vad händer när mina fem dygn av max-dos med Ibumetin tar slut? Vad ska jag dämpa smärtan med då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0