Mysko

Tänk, ibland tror jag att saker händer enbart för att jag vill att de ska hända. Mysko, oförklarligt, magiskt?
Jag tänker en tanke där jag uttrycker en önskan om något, så tar det inte många sekunder innan det slår in...precis så som jag vill. Jag kan inte förklara hur det sker. Måhända är det nån sorts undermedveten telepati.
 
Det duggar lite smått utanför, typiskt vårväder. Härligt är det. Ljudet av regn som faller mot marken är mitt favoritljud här i världen.
Jag såg Tangled igår. Trevlig film. Jag diggar hästen, han äger.
 
Jag längtar till torsdag, då är det Forma-dagen här med en massa gästföreläsningar. Jag ska gå på en som heter "Varför man inte ska jobba med kultur", låter helt i min stil. Svara mig på det, varför ska jag inte jobba med kultur? ^^
Så ska jag packa lite lätt och sätta mig på tåget till Götet på kvällen sen. Tror jag ska åka i mina sneakers, aldrig att jag travar omkring i Oslo med klackar igen! Förra gången kunde jag nästan höra fötterna kvida.
Trackback
RSS 2.0