Tankar för dagen...fast utan Mark Levengood

Varför ska alla ha migrän stup i kvarten?! Många i klassen som har det tydligen.
Vad beror det på? Måste vara oerhört jobbigt. Idag var det bara jag och S som satt och skrev ihop vårt paper för en hade migrän, en hade magsjuka och en hade drabbats av en resa till Barcelona.
Vi fick ihop det i alla fall. Imorgon är det seminarium.
 
Nu skiner solen, termometern visar nästan 12 grader ute. Jag känner mig som Lilla Ida och vill bara springa runt utomhus. Är det vårkänslor eller nervositet inför kommande tider eller dåligt samvete för att jag inte sitter med näsan i en bok just nu?
 
Mitt gröna gunpowder står och drar på golvet. Tackar mänskligheten för upptäckten av te.
Tänker på te hemma hos L under mellan och högstadiet. Te, nudlar...och mackor stekta i smör och socker! Vad i hela friden tänkte vi med?!!! Det må vara hur gott som helst men man sabbar ju magen och tänderna totalt! Anna Skippers värsta mardröm! XD Hehehe... those were the days.
Då var vi ännu barn som inte behövde tänka på Glykemiskt Index, kalorier och allt det där som räknas som så viktigt nu. Överallt ser jag det, uppmaningar till att bli "plattare, slimmare, tajtare, tappa 5 kg på endast två veckor om du köper vår tidning och får en ful scarf för 29 kr". "Så äter du rätt/ så förbränner du fett/ så äter du rätt fett". "Sov dig smal/ät dig smal/ tänk dig smal (?)"
Nästan samma rubriker på alla tidningar och modemagazin. Det är väl bra i sig, den här hälsovågen som ligger och kluckar mot vår strand och tar sig in med tidvattnet längre och längre. Men ibland kan man känna sig något översvämmad.
 
Jag tänker så här, jag är ute och går/springer några gånger i veckan... och så tar jag mig en kaka och är glad.
 
 
Trackback
RSS 2.0