På den gastronomiska efterkälken

Idag har jag fyndat lite. Skaffade mig träningskläder på Åhléns för ett väldigt bra pris. Nu börjar kvällarna bli så ljumma att jag kan springa runt sjön.
 
Nu har jag nästan alla böcker, bara dansken kvar att invänta. Kände mig stressad över att läsa fem tegelstenar på en månad, men med våra seminarieupplägg lär det inte bli för svårt...hoppas jag. Läsviljan tryter just nu, men jag har åtminstone gjort vad jag ska till första seminariet.
Jag var tvungen att ställa in en hel dag på länsmansakademin för ett seminarium längre fram, lite synd...mycket extra slantar som försvann där. Men studierna måste ju gå först.
Just nu vädrar jag lägenheten från ugnens stekos. Lagade vitlökskyckling och ris till middag. Jag tror jag ska försöka mig på att göra en currysås imorgon till resterna. Kokboken kan vara nog så inspirerande. Allvarligt, jag måste lära mig att laga mer mat. Hur många år har jag inte sagt det då? Många.
Utifrån hör jag glada röster. Folk har väl börjat förfesta inför att gå ut på Sivans.
Nä, nu blir det snart The Big C. Men innan dess ska jag sätta färgglada klisterlappar i mina böcker.
Trackback
RSS 2.0