Jag är ingen Pokémon

Föreläsning om sociala medier idag.
När jag kom hem började jag rensa i min sociala garderob. Det visade sig att jag hade 81 "vänner" på fb som jag inte hade en aning om vilka de var egentligen... och än mindre träffat, massa människor som delar mitt efternamn från Ungern, Texas, Tyskland, Frankrike, Holland och massa andra ställen. Lite onödigt, så de fick faktiskt åka. Från och med nu ska jag bara adda människor som jag åtminstone pratat med först.
Allt började med en kille från Tyskland som ville starta en grupp med alla som delade hans efternamn och variationer på det, men han fanns inte ens med på min vän-lista längre, så han måste också ha gett upp tanken på det hela. Hehehe. Gotta catch´em all...eller? Nä, tror inte det.
 
Nu tänker jag bli allra bäst och bygga upp ett lag.
Jag ska söka och adda flest och poka´dom var dag.
Jag ska lika´och ge mitt svar på varje kommentar
och så ska alla se hur många vänner som jag har!
 
Facebook! Måste adda fler! Svara mig!
Du är online, jag ser nog dig! Facebook!
Åh min nyaste vän! Har du inte uppdaterat än?
Facebook! Måste adda fler! Ge mig svar!
Jag "känner" din grannes svärfar!
Adda mig, jag addar dig! På Facebook!
Måste adda, måste adda fler på Facebook!
 
 
 
Trackback
RSS 2.0