Kallt igen

"Det är okej för barn att ha låtsaskompisar upp till en viss ålder. Men det anses inte okej för vuxna människor att ha kompisar som egentligen inte finns. Ändå finns det vuxna som har betalt för att upprätthålla och dessutom övertyga andra om att den här låtsaskompisen finns."
 
Idag hade vi TJ som föreläsare, trevligt återseende. Kan ni gissa vilket yrke han pratade om? Hehehe. Det var bland det bästa jag hört på länge.
 
Åh, jag blir galen på den danska boken! Jag blir trött bara jag ser meningarna. Tur att vi bara har två kapitel i den till tentan. Tror jag ska läsa mer i boken om kön och organisation istället, den är roligare... man blir så härligt feministiskt småilsken varje gång man läser hehe. Det finns till och med ett kapitel i slutet med syfte att lugna ner läsaren lite eftersom författarna räknar med att man blir emotionellt påverkad av vad som står XD.
 
Nu kommer en kallfront igen. Brr! Det får mig att längta tillbaka till Japan, där firar de Hanami just nu. Såg fina bilder på fb från Osaka Slott. いつか必ず日本に戻る!ぜったいに!
(Ett par av mina egna bilder från Osaka och Hanami-firandet 2009)
 
Jag borde börja skriva min blogg helt på japanska egentligen. Det vore en bra övning i sig. Men då skulle väl mina läsare tröttna fort ;).
 
Nu ska jag lägga i en tvätt.
 
Trackback
RSS 2.0