Varför man inte bör köra traktor

En intensivkurs i hur man blir sjuksköterska och ambulansförare samtidigt. Jag känner mig tappad bakom en vagn när L agerar proffsigt när vi stöter på en skadad flicka ute i snön, jag är kanske inte rätt placerad här. Ls syster E och jag ska köra en traktor in i skogen. Hon vill inte köra för hon hittar inte bromsen. Jag testar, hittar bromsen men så fort jag börjar köra så välter traktorn. Äntligen fattar vi varför traktorer alltid kör så långsamt i trafiken, de är så lätta att de kan svepas omkull med vinden ifall man kör för fort. Överger traktorn och går till fots i snön.

Åker spårvagn i Göteborg, byter kors och tvärs för jag hittar inte hem. Tänker ta sexan över till Hisingen, men jag bor ju inte där längre. Har lägenhet nånstans vid Götaplatsen tror jag. Ska möta upp några kompisar men tappar bort dom, åker spårvagn åt fel håll. Besöker en vän som samlar på skorpionliknande kräftor, han bekänner sin kärlek för mig men det hör jag inte för inget ljud hörs när han talar, läget blir intimt. Det blir även oroväckande intimt med en viss känd författare. Vad sysslar jag med?

Ut på spårvagnen igen. Hamnar på ställen jag aldrig varit på. Försöker ta mig tillbaka. Möter en vänlig man på stationen. På grund av en farlig konstruktion som gör att golvet rör sig mot väggen när spårvagnen går, slungas jag ut på andra sidan stationshuset och får min ena sko fördärvad. Den vänlige mannen tycker att jag ska be om ersättning. Jag vill inte vara till besvär men blir övertalad att gå med in till konduktören. Konduktören (Tommy Körberg) sitter inne i ett litet bås och har sett vad som hänt. Han vinkar till sin kassörska (Lena Nyman) att hon ska plocka fram lite sedlar. Han slänger så åt mig runt 500 kr och verkar inte allt för oroad av vad som hänt, trots den vänlige mannens klagomål på den vanvettiga golvkonstruktionen.
Går ut ur stationshuset. Får en tvättservett av Magnus Betnér. Tittar ut mot Älvsborgsbron.


Alltså, vad i hela friden får jag allt ifrån?!!! Det här är den längsta drömmen jag haft på flera månader.
Trackback
RSS 2.0