Illusionerat färgskifte

Nu har jag så smått börjat skissa på min debattartikel. Herregud, vad jag känner mig blå! Det här kan ju bli riktigt skoj. Jag måste bara sätta mig in lite mer i skolverkets regler och Alliansens politik. Kanske skulle ringa Björklund och ta ett litet snack.

Saken är den att vi ska skriva en debattartikel där vi argumenterar för en sak som vi egentligen inte står för. Jag har valt att argumentera för varför det är bra att införa betyg redan i sjätte klass, eller helst redan i fyran eller till och med ettan som våra blåklintar i kostym tycker.

Sen ska vi även argumentera för vår sak i ca 10 minuter framför klassen om två veckor. Jag visste väl att de tre estetåren inte var bortkastade!

Det känns bra att veta att det finns fler än jag som hellre skriver än pratar framför folk. Det är fler än jag trodde från början. Känns bra.

Idag var jag inne i stan och köpte mig en liten svart klänning eller vad man ska kalla det. En långärmad sak för den lite kallare årstiden. Mötte brittiskan Sarah på på bussen in. Lade märke till att jag pratar extremt dålig engelska när jag är trött.

Har satt upp en tvättlina i lägenheten. Det är så trevligt när tvätt hänger lite överallt, men sängkläder tar ju så stor plats, så det var en klok investering.

Läser på facebook om det sedvanliga festgänget, alla ska ut för jämnan nu för tiden. Funderar på om jag ska hänga på, men jag tror hellre jag sätter mig i bibblan och letar fakta. Tids nog får man dansa och kolka nervgift. Jag gör helst bådadera i sällskap med någon som jag litar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0