Kom tillbaka om 40 år, då har vi expanderat

Nu är jag klar med artikeln, 6088 tecken. Undrar hur man gör en artikel exakt 6000 tecken lång, är nog svårt. Så jag kan väl vara nöjd med min bedrift. Får se vad vår lärare H ger för feedback.

Man ska inte vara perfekt från början, det kan man omöjligt vara. Jag utgår ifrån att jag kommer lära mig massa och utveckla mitt språkliga sinne under den kommande tiden.

Idag åkte jag en sväng till Samarkand. Köpte en långärmad topp på H&M och gick in på Dechman eller vad det nu heter. Roliga och billiga skor har de. Jag får åka dit igen och pröva lite fler nån gång. Ett par "ute-skor" måste jag ha...och jag pratar inte om fodrade stövlar.
Sen köpte jag lite ljus och mer hasselnötkaffe på Indiska. Mamma har ju rätt i att man ska plocka fram ljusen när hösten kommer. Jag älskar den mörkare årstiden. Jag hatar förvisso vintern av olika skäl, men hösten är i alla fall vacker...ett tag.

Snart fyller jag år igen... det känns som om jag gör det ofta nuförtiden. Hehe, hur många säger inte så? Jag undrar hur länge man kan åldras med behag. Det ska man ju alltid göra sägs det. Och jag åldras faktiskt med behag nu, det är inte lika skrämmande att bli 24 som det var att bli 18. 20 var ännu värre. Men det har börjat reda upp sig nu. Däremot kan jag tycka att just denna åldern är ganska jobbig, jag tyckte inte att tonåren var särskilt jobbiga alls. Att tampas med puberteten, klara nationella proven och ta körkort är ju ingenting mot att försöka avgöra vad man ska göra med sitt liv!
Men det blir nog bra med den saken. Mitt arkiv har ju ännu blott 24 hyllor, inte mycket att gå efter om man vill skriva uppsats i ämnet Livet.
Trackback
RSS 2.0