Struntprat

Det är väl bara att finna sig i eländet. En olycka kommer sällan ensam som det heter. Jag vill inte tjafsa om politik i min blogg. Men i det här läget är det svårt att sitta oberörd.

Mannen med de fagra rådjursögonen kommer fortsätta att styra vårt land, det får jag vackert finna mig i under ett par år framöver. Men det är ju inte det värsta. 
En liten ungtupp från söder har nässlat sig in i riksdagen med sina muntra anhängare som påminner om en full supporterklubb på väg till stadion. Enligt fjäderfäts rödvita idol är Sverige nu ett "normalt land". Nu är vi precis som alla andra.
Är det inte förnöjsamt så säg.

Nog om detta.

Idag har jag fått min artikel någorlunda färdig. 6299 tecken...kanske man får börja med nedskärningar. Min utbildning kommer ge mig exakt de verktygen jag behöver för mitt drömyrke, vilket det nu är. Det är sånt man känner av längre fram.

När humöret tryter, oavsett vad det gäller så hjälper Tage Danielssons Grallimmatik. Läs den om ni får möjlighet. Att prata strunt är faktiskt en konst som alla kan ha nytta av.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0