Högt över havet (alldeles för högt)

Nog för att miss S är bra rent pedagogiskt sätt när det gäller körledning, men vad i hela friden tänker hon och hennes medarbetare när de väljer en låt med så infernaliskt hög sopranstämma som California Dreamin?!!! Jag klarar inte det, mina stämband gör ont bara jag sjunger! Jag är mezzosopran för fasen! Vackert lät vi ju inte direkt...

"Vi kommer att sjunga låtar som går ännu högre längre fram". Herregud...mitt intresse för studentkören sjönk som en sten efter gårdagens röstklyveri. Jag tycker att man ska börja lite försiktigare vad gäller låtval och anpassa det efter körens förmågor. Men jaja, nu var jag ju trött som bara den igår också. Men jag vet inte om jag kommer fortsätta.

Jag får leta vidare bland aktiviteterna.

Det blir nog ingen Tysklandsresa för min del. Nationerna drar ner till Puttgarden om några veckor för att "fylla på förråden". Visserligen är det väldigt mycket billigare att handla sprattelvatten där och skulle säkert löna sig, men när allt kommer omkring så konsumerar jag ju inte så mycket. Hade jag handlat några liter så skulle jag klara mig hela min studietid här. Men, det hade vart en kul grej rent socialt att åka med ner. Dessvärre går biljetterna åt som bara den, först till kvarn gäller. 350 kr bara för att ta sig ner...we'll see.


赤鳥ちゃん、私にとってあなたが必要だ。お願い、来てください!
あなたがいなければ、私の魂が泣いているよ。
Trackback
RSS 2.0