Clourine och tzatziki

Igår var jag med L & co: på Aqua Mera här i stan. Trevligt med lite omväxling i vardagen. Sedan dinerade vi grekiskt så smaklökarna sjöng. En perfekt eftermiddag.

Nu sitter jag i min lilla tygigloo och undrar vad jagska göra härnäst. Jag har skrivit lite på min paruppgift...vilket är svårt eftersom det ska göras i par och jag vill ju inte skena iväg med enbart mina idéer. Jag har gått och handlat, kommit hem igen och lyssnat ett antal gånger på Tage Danielsson och Monica Zetterlunds underbara "Vi passar så bra isär".

Ett litet tidsfördriv för mig är att försöka skapa låtlistor på spotify, men det är inte lätt ska jag säga. Det tar evigheter för mig att leta fram gamla och nya goingar som jag tycker passar just nu.
Jag får gå igenom hela album om jag ska hitta nått kul. Ibland snubblar man över fina alster, som Ted Gärdestads "Nobody loves you now" eller Tomas Ledins (jo, faktiskt) "Galen i dig".

Om jag hinner imorgon så ska jag ta mig ned i Bunkern och ansluta mig till Studentkören.

Trackback
RSS 2.0