Med Niklas Ek framför mig

Har jag gjort rätt egentligen...?
Jag borde trivas som det är...men det känns så tungt.
Varför måste du vara så långt bort?
...Och varför skulle den här utbildningen finnas just här.


Lyssnar på Le sacre de printemps av Stravinsky...
Jag tycker att början är bäst av hela stycket. När jag var liten hade vi en videoband där mamma hade spelat in en dokumentär om Igor Stravinskys "Våroffer" som följdes av en balettuppsättning från 1987. Jag brukade alltid spola över dokumentären för det intresserade mig föga när jag var 8 år, det var dansen jag ville se. Niklas Ek spelade Den utvalde. Så varje gång jag lyssnar på stycket ser jag honom. Jag minns nästan hela koreografin.

Så är nollningen över. Igår började förfesten redan vid tre. Sittningen varade från halv sex till åtta. Vi i dansbandsgänget gjorde vårt bästa med Rolandz "Jajamen". Men hip hop-gänget tog hem segern med 50 cents "In da club". Jag får hålla med om att de var duktiga och samspelta...men jag tycker ändå att vi fick den svåraste musikstilen att framföra i fråga om uppträdande. Tydligen hade många sagt att vi borde vunnit och att juryn haft fel...så det känns ju bra i alla fall. Jag är ingen dålig förlorare men en del av mina bandmedlemmar (som dessutom fått i sig lite) var rejält missnöjda och var nära att slå sönder sina gitarrer i marken.

Sedan följde mellanfest hemma hos två av våra kickers. Det var väl sådär...många av oss satt och gäspade i takt. Jag hade tänkt gå ut med de andra på kvällen, men av nån anledning så tar det folk så hiiimla lång tid innan de rör på sig. Klockan blev halv elva och då bestämde jag mig för att bara dra därifrån...för jag var rejält trött. Det funkar inte så bra att festa från klockan tre på eftermiddagen, vilket många höll med om. Så jag gick hem och la mig, vilket i och för sig känns lite tråkigt eftersom jag inte varit med ut en enda gång hittills. Men kroppen har ju ett och annat att säga till om. Man är ju faktiskt inte 18 längre. Större delen av min klass är mellan 19-21 år, så de orkar väl lite mer...de små liven. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0