Från svart/rosa till grönt

Vem hade trott att byte av sängkläder kunde göra så stor skillnad?
Jag bytte igår till en grön kreation...då gick det bättre att sova.

Idag har jag börjat knåpa på artikeln som ska vara klar på tisdag. Det är inte jättelätt att överföra ett radioinslag på 35 min till en text på 6000 tecken som ska vända sig till en medveten vuxen målgrupp. Det är kanske inte så krångligt med sån tid det tar! Jag är redan trött på att lyssna på det där inslaget om och om igen. Suck...jag är tvungen att ta lite paus då och då.

Det ska bli gôtt att komma härifrån lite. Jag kan inte undgå att tycka att livet på campus känns lite instängt. Imorgon ska farmor firas med pompa och ståt. Så då får man uppleva lite folkligt nöje och kultur (farmor ska tydligen bjuda oss på teater).

Ofta kan jag känna att jag befinner mig i fel livssituation nu. Jag borde vara sambo och bo i en tvåa och ha jobb och en katt, handla på systemet om helgerna och titta på Så ska det låta. Det är åtminstone något jag drömmer om. Att bo i en studentetta när jag snart är 24...jag sticker inte under stol med att jag längtar efter tvåsamheten. Givetvis är allt detta inte möjligt än eftersom det jobb som jag skulle vilja ha inte är tillgängligt utan adekvat utbildning, så jag får vackert ge mig till tåls.

Nu ska jag kolla vidare på Raskens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0