Tillbaka till verkligheten

Ett par härliga dagar har flutit förbi på Amors mjuka moln. Min vackre prins anlände i torsdags på Statens Järnvägar och överröste mig med lycka. Promenader i höstkylan, söta temuggar, efterlängtade foton, varma händer som värmde de kalla (mina), antikvariatfynd, möte med mina föräldrar, tv-kvällar, youtubegarv och oräkneliga kyssar senare var det plötsligt måndag morgon :(. Jag följde med honom till Alvesta där han skulle stiga på tåget tillbaka till Metkroken, för jag ville vara med honom så länge jag kunde. Jag hoppas det dröjer mindre än nio veckor innan vi ses igen.

Tillbaka på campus försökte jag hämta mina texter på Hs kontor, men inte var han där. Mötte upp en del av klassen som sa att hans frånvaro berodde på ett fall där han slagit i huvudet, otäckt. Men han ska tydligen vara tillbaka imorgon, vilket jag hoppas...för annars hinner jag inte kompletera något av mina alster ifall det behövs.

Gick med A och J och fikade på Subway. Sen drog vi vidare in till stan och såg The other guys på bio. Lättsmält film, inte världens roligaste...men det var kul att göra nått tillsammans.

Nu är semestern över, tillbaka till den akademiska verkligheten. Delkurs tre börjar på onsdag. Måste hinna läsa lite i DeSwaans bok innan lektionen. Hoppas jag inte har mycket att kompletera i mina texter!

Trackback
RSS 2.0