Smärtor i mörkret

Det hände inatt igen, eller snarare tidigt imorse. Jag vaknade av smärtor i magen. Samma elände som jag erfor i Norge en gång. Fast inte lika illa som den gången. Det var inte mensvärk, sånt kan jag ju avgöra. Smärtan satt längre upp och framkallade smått illamående och höll i sig kanske en halvtimme. Avtog och blev starkare, avtog och blev starkare igen...jag orkade knappt gå upp ens. Ville bara försöka somna om och hoppas att det försvann. Det gjorde jag också efter ett tag, men magen ömmade fortfarande många timmar efteråt. Jag har i princip legat i sängen halva dagen och försökt läsa lite, jag har varit så slutkörd. Magen motsatte sig mat till en början, men det blev bättre.

Mycket dumma tankar kommer till en när man har konstiga smärtor. Hjälp, nu har jag fått magcancer eller något! Men jag tillhör ju inte direkt den riskgruppen, tydligen drabbas mest män över 50 år. Det kanske bara är en liten inflammation som läker av sig själv. Men fortsätter detta så måste jag nog gå till farbror doktorn. För det är banne mig inte roligt att vakna på det sättet.

Nu har jag klarat upp mitt arbetsschema lite bättre, det blir inte så många gånger som jag springer runt bland poliserna den här terminen. Jag ska jobba hela dagen på Lucia, jag missar luciatåget på tv :(...nåja, det brukar ju inte vara så bra nuförtiden i alla fall. Lite pengar måste jag få ihop om det ska bli några julklappar i år.

Brorsan har snokat upp en laptop som jag kanske ska köpa, jag måste verkligen pensionera min gamla nu. Den orkar snart inte mer. Den brorsan hittat verkar inte vara mindre än min (vilket vore önskvärt) utan i själva verket lite större men lättare. Jag kanske kan spela Oblivion på den (wihi!). Jag får konsultera vidare med honom ifall det är värt 2800 kr. Men allvarligt talat, det är det! Hehehe.

Nu ska jag rota lite i statistik rörande kulturkonsumtion.

Kommentarer
Postat av: Akatori

You talk about your woman

I wish you could see mine

Every time she starts her lovin'

She brings eyesight to the blind

2010-10-27 @ 13:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0