Lyckligt slut

Idag har jag städat lägenheten, tagit en promenad in till stan och sett det sista avsnittet ur Svenska Hjärtan. Lyckligt slut, för de flesta.

Imorgon blir det mathandling inför helgen och fest på kvällen.

Favoritlåt nu

Får jag lov -  Ur "Gråt inga tårar" (Pjäs av Rasmus Lindberg)

Tänk, hur skulle livet bli om jag gick fram till dig?
Skulle det bli bröllop, barn och bostadsrätt för mig?
Men fast man undrar vad man får, så vet man vad man har.
Därför är det svårt att gå men lätt att stanna kvar.

Tänk, hur skulle livet bli om jag gick fram till dig?
Skulle det bli verklighet av allt jag tänker mig?
Man är mer panelhöna i livet än en tupp.
Så därför står man kvar och vågar inte bjuda upp.

Får jag lov? Får jag lov? Får jag lov till en dans?
Får jag lov att hoppas på ett lyckligt slut?
Får jag lov att tro att lyckan kanske väntar någonstans?
Får jag lov att leva lycklig livet ut?
Får jag lov att säga dig att du betyder allt för mig?
Skulle lyckas att bli lycklig om jag kunde säga det till dig.

Tänk att säga att jag älskat dig i hemlighet.
Berätta att du är den vackraste jag vet.
Men fast jag är förtrollad av ditt ögas diamant
så står jag kvar och undrar om du känner likadant.

UrFår jag lov? Får jag lov? Får jag lov till en dans?
Får jag lov att hoppas på ett lyckligt slut?
Får jag lov att tro att lyckan kanske väntar någonstans?
Får jag lov att leva lycklig livet ut?
Får jag lov att säga dig att du betyder allt för mig?
Skulle lyckas att bli lycklig om jag kunde säga det till dig.


Trackback
RSS 2.0