Jag gillar inte romantiska komedier

Vaknade med bankande hjärta vid halv tio. Min dröm hade slutat lyckligt som i en amerikansk romantisk komedi...men ändå så mår jag fortfarande kasst när jag tänker på det. Känslan av att såra någon, desperation efter att vända tillbaka tiden (och faktiskt lyckas med det), rykande glasögon, sötvatten och röda hattar. Varför ska jag drömma om sånt?!

Nu är det nya problem på agendan, nya saker att ta itu med. Tror att de närmsta två veckorna kommer bli ganska intensiva på den akademiska fronten. Laboration om uppväxtvillkor i Sverige. Så måste jag läsa ut två böcker.
Jag har läst halva De Swaan och ska väl läsa 40 sidor till idag i alla fall.

Men först ska jag till Ö&B och handla in lite saker att hänga på mina kala väggar. Måste ut och gå lite.
Snön är på väg bort, solen visar ingen barmhärtighet. Till allas glädje kan jag tro. Men kallt är det likväl.


Maxe, jag hade behövt dig nu. Saknar min kurrande fluffboll.

Kommentarer
Postat av: Akatori

another day is going by

thinking about you all the time

but you're out there and i'm here waiting

so i wrote this letter in my head

because so many things were left unsaid

but now you're gone and i can't think straight

this could be my one last chance

to make you understand



i'd do anything just to hold you in my arms

try to make you laught

somehow i can't put you in the past

i'd do anything just to fall asleep with you

will you remember me?

i know i won't forget you...

2010-10-22 @ 17:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0