Ett ovanligt besök

Hehe, gissa vad som hände nyss.

Det ringde på dörren, jag tittade genom dörrögat för att se om det var nån granne som ville klaga (varför de nu skulle göra det). Först trodde jag att det var polisen som stod utanför, två män i mörka uniformer med namnskyltar såg det ut som. Så jag öppnade.

"Hej! Vi har fått höra om en ny profet. Vet du vad en profet är?"

Framför mig stod två fagra propert mörkklädda killar med välkammade frisyrer och pamfletter i händerna. Mormoner.

Jösses! Jag visste inte att de fanns här!
Men där ser man.

Jodå, jag tog artigt en pamflett och sa adjö till gossarna. Jag gick in på deras hemsida för att kolla vad deras kyrka lär ut. Jag måste ha framstått som en rejäl syndare, klädd i kort kjol och topp med antydan till uringning. Det var tur att de inte såg mina tomma spritflaskor och min kaffeautomat. Dessutom fattar jag inte varför de är emot grönt te. Nä, mig får de inte omvänd så lätt hahaha.
Vad vore ett liv utan te?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0