En kär del av hemmet har gått ur tiden

Det har skett en tragedi i familjen...jag hade aldrig trott att den här dagen skulle komma, men det gjorde den.
Vår stereo har dött :(

Nu är det så tyst i huset. Inga grekiska rytmer ljuder längre ut i köket när det vankas grillspett. Ingen Michael Bublé eller Tomas Ledin tar längre ton i musikrummet. Ingen Nötknäpparsvit kan avlyssnas och Carolas "Jul i Betlehem" har wailat ur högtalarna för sista gången.

....MEN SÅ KAN VI JU INTE HA DET!!!

Man kan inte ha ett julfirande utan musik i huset! Detta måste lösas och det fort. Jag bryr mig föga om julklappar i år (jo, med undantag för en stor kastrull) bara vi får en ny stereo!

Jag är uppvuxen i ett hem där musiken alltid funnits och varit en central del av vardagen. Fattar ni vilken tragedi detta är?!!!


Nåja...det finns ju alltid lösningar att ta till. Det är tur att Spotify finns. Det halvstämda pianot finns ju också att tillgå. Men det är lite svårt att spela piano och göra Janssons frestelse samtidigt. Jag kan riktigt se dialogen utspela sig vid julbordet:

- Nå...vad tycker ni? Går det å' äta?
- Jovisst...men potatisen är lite hård.
- ....Ja det har du rätt i. Jag tyckte väl att jag skar knasigt i andra takten. Ska jag slå ner tangenterna i 5 minuter till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0