Harry Potter och snö

Jag trodde att min webbläsare var död under några timmar och började bli oroad över att inte ha internetanslutning när vi ska ha nästa tenta. Men så kom jag på lösningen, att göra en tidsresa!...Alltså återställa systemet till ett tidigare datum. Det tog mig mycket tid innan jag kom på hur man skulle göra, men vaga minnen från brorsans instruktioner sa mig att det bör ligga nånstans i kontrollpanelen. Så nu har jag ordning och reda igen. Känns bra. Känns bra att ha lyckats förstå mig på tekniken också, som jag annars blir så förbenad på.

Igår åkte jag in till stan och tittade på Harry Potter, jag kände mig riktigt socialdemokratisk, jag orkade inte vänta.
Om någon som inte sett filmen läser detta och absolut inte vill veta nånting på förhand, sluta läs nu. Jag säger inte mycket direkt, men det är alltid bra att varna folk.




Vad gäller den där scenen där man skulle hoppa till...jag måste säga att jag hoppade till många gånger. Men jag fattade vilken scen de andra menade. För även om man visste att nått skulle hända så skedde det så snabbt att man ryckte till ganska mycket. (Jag pratar om scenen där Nagini är förklädd till nån annan, om du förstår vad jag menar L). Dessutom var det ganska stark ljudnivå i salongen, så det bidrog till effekten.

Jag hade också hört de andra prata om en "drömsekvens" där Harry och Hermione kysser varandra nakna. Herregud, vad har de gjort med filmen!? tänkte jag. Men när jag väl såg det så stämde det faktiskt in med boken, det var ju bara det att det inte var någon drömsekvens (vilket kunde tolkas som att det var Harry som drömde t.ex). Det var ju mera av en vanföreställning sett från Rons håll...och då stämmer det ju.
Tänk vad en benämning kan orsaka mycket missförstånd.

Nu har vi mycket snö, det är otrooooligt vad det snöar! Snöar och blåser. Snökaos i hela Småland, vägavstängningar, översvämningar och jag vet inte allt. Men vackert är det tycker jag. Jag tyckte det var så fint när jag gick hem från bion igår. Pudersnön dansade framför mina fötter och svepte över gatorna i mörkret. Jag antar att vintern har kommit.


Trackback
RSS 2.0