Tomteluvor i K-huset

Har läst ut John Fiske och halva Nilsson & Waldemarson, jag förutsätter att jag läser ut den lilla blå idag. Så kan jag gå över till Kulturanalys och den lilla svarta sist.

Funderar på om jag ska se Harry Potter idag, får se om jag gör det eller väntar till helgen. Sån brådska är det trots allt inte. Men alla andra i min umgängeskrets här tycks ha sett den redan och alla talar de om ett The thing-fenomen som ska finnas med i en scen, alltså något man hoppar högt av.
Jag gillar inte riktigt när man förvarnar om sånt, då sitter jag som på nålar hela filmen och bara väntar på att det ska ske.

Nu ska jag gå och handla, kylskåpet är så tomt så det ekar i det.

Varför får jag lust att julpynta i lägenheten? Förmodligen för att snacket i klassen just nu rör sig om julklappar, röda gardiner och pyssel. Så står dom med tomteluvor i K-huset och delar ut pepparkakor och glögg redan. Nåja, det är en månad kvar till jul...så det är väl okej.
Det kanske slinker med nått glitter eller räkna- ner- ljus från ICA, jag får se.

Trackback
RSS 2.0