Bildning är det du har kvar när du glömt allt du lärt dig

Så var julklapparna klara för i år.

Sov extremt länge idag, gick inte upp förrän strax efter 10. Hade en väldans lång dröm. En dröm om en existentiell kris med japanska influenser. Utlämnad, utan själ och utan skor. Som ett barn.
Det är sådana drömmar som får mig att längta än mer efter famnen som värmer mig när stjärnorna tänds och släcks.

Jag läser två böcker samtidigt nu, jag hoppas att nästa överdagenskrivning inte blir så abstrakt som den förra. Jag hade väl aldrig trott att kommunikationsteori kunde vara så pilligt. Allting ska analyseras ner till minsta atom. Visserligen borde jag tycka sånt är kul, men just nu är det bara tjôtigt att läsa om brus, koder och syntagmer.

"Ni ska inte kunna nånting här efter tre år, men ni ska förstå."

...jo, jag fattar det.

Trackback
RSS 2.0