Maido no sushi wa saikou!

Jag vaknade imorse med en enda tanke i huvudet: Jag måste baka muffins!

Jag hade en sån bakverksinspirerad dröm där R tyckte att jag skulle hinna göra pepparkakor innan han kom och hälsade på mig. Gjorde jag inte det skulle han bli sur. Vad fasen? Du har väl aldrig brytt dig om det innan? tänkte jag.
Så var det massa muffinsformar och pepparkaksformar överallt. Min dröm handlade helt enkelt om julbak.
Så jag vaknade som sagt med muffins i huvudet...och så började jag allvarligt fundera på att köpa vaniljsocker, bakpulver och ägg.

Det hade ju vart trevligt och pröva ugnen lite, bakat har jag ju i princip aldrig gjort själv.
Men jag ändrade mig ändå. Istället gick jag in till stan och handlade lite glitter och hjärtan på Åhléns för trivsam dekoration hemma. Så testade jag Maido, stans andra sushiställe. Jag har tröttnat på Moshimoshi, de kör alltid med så konstiga kreationer som ofta är väldigt starka också. Maido var större, billigare och sushin var överlag mycket bättre. Det har blivit mitt nya ställe helt klart. Maidos stamkunder verkar till större delen vara busninessfolk i 30-40-årsåldern, främst karlar. Samtalen kretsade kring ekonomi och...leverpastej?

Nu ska jag läsa vidare i min kurslitteratur.

 
Trackback
RSS 2.0