Första advent

Firade första advent med lite julmarknad på stan i sällskap med M och E. Det var en riktigt go stämning på stan med julgodis, lussekatter, snöblåst och halvstämda julkörer. Vi tog en fika, handlade glögg och åkte hem till E och hade glöggmys framför Avatar.
Ibland är det gôtt att vara lite övertrött och skratta åt precis allting.

Jag har börjat kolla på Mysteriet på Greveholm igen. Oavsett kasst skådespel från vissa så är det den bästa julkalendern hittills.

Här är min favoritlista

1. Mysteriet på Greveholm (1996)....magi, spöken och mystik, det gillar vi!
2. Tomtemaskinen (1993)...allas vår älskade duo Pettson & Findus
3. Pelle Svanslös (1997)...fina skådespelare i kattdräkter och radiostyrda svansar
4. Sunes Jul (1991)...den första julkalender jag såg, rolig då och ännu roligare när jag ser den igen som vuxen
5. Jul i Kapernaum (1995)...också magisk och mystisk med muppinslag

...och här är bottennappen enligt mig

1. Håll huvudet kallt (1994)...tråkig, minns inte att nått särskilt hände
2. När karusellerna sover (1998)...bara dålig och smått pinsam
3. Superhjältejul (2009)...SLUTA SJUNG!!!
4. Ronny & Julia (2000)...välkommen till dagis
5. Skägget i brevlådan (2008)...jobbigt, ta bort dom!

Nä, nu ska jag nog krypa till kojs.

Trackback
RSS 2.0