Flugsnappare

Det har varit en väldigt rolig dag, en utav de roligaste på länge. Den började trögt och ointressant men sedan flöt det på.

Idag har jag fått lära mig ett nytt handtecken för citybuss och varit med om experimentfas 2 i vår lilla Goffmanstudie.
Mycket skratt gick åt där, men GP hade som vanligt mycket att säga under föreläsningen. Mycket garv blev det.

Dagens föreläsning handlade bland annat om kommunikation i relationer, röda rosors betydelse, lejonhanars sexuella läggning, Disneyfilmer och en utförlig beskrivning av flugsnappares kärleksliv. Samt GP's små utbrott här och var:

"Diskurs är ett ord som ni kommer att stöta på ofta. *börjar skriva ordet diskurs på tavlan* Diskur...JÄVLAR! Det är för övrigt ett ord som ni också kommer att få höra ofta...särskilt om pennorna läcker. Är det någon som har en hundralapp som jag kan torka mig på?"

"Nu behöver du ju inte tycka att jag ha rätt, även fast jag har det!"

"För att kunna bli förälskad måste man ha fritid."


Han är en udda person, men en oerhört uppskattad lärare.

Imorgon ska vi börja skriva på Goffmanrapporten. Ca 10 sidor på tre dagar...jodå, det ska vi nog klara.
Trackback
RSS 2.0