Come on katten, det svänger ju!

Nu kulturanalyserar vi Robinson som grupparbete. Jag har skrivit färdigt min del...nu får de andra skjuta till lite. Redovisning på torsdag.

Imorgon ska jag jobba hela dagen på länsmansakademin. Hoppas att jag slipper ligga i nån snödriva ute i skogen och blöda...det är inget vidare kul. Jag har redan gjort det i ösregn en gång, det var inte särskilt bekvämt. Men det ska bli kul oavsett vad jag får göra. Det är fyrornas slutövning tydligen, så då är vi över tjugo pers som är utplacerade på olika stationer. 07.30 ska vi börja. Jag får lägga mig tidigt idag. Men om det blir som innan så kommer vi förmodligen inte komma igång förrän strax efter 08.15. Men men, det är ju som att vara skådespelare på en film egentligen...lite action och mycket väntan.

Jag önskar ett par saker just nu: att musiken till Mysteriet på Greveholm skulle finnas på Spotify, att den här ljuvliga djupa snön ska ligga kvar ända fram till jul och föröka sig lite varje dag, att överdagenskrivningen inte blir lika jobbig som den förra, att vi ska få reda på resultatet från den förra skrivningen, att det ska bli den sjunde december fort.

Just nu lyssnar jag på Alla snubbar vill ju vara katt, den är grymt svängig!

Trackback
RSS 2.0