180 spänn i sjön

Skulle jag få uppleva Aurora Borealis eller? Nä, icke sa Nicke. Ett tag efter fördrinken på Sivans så blev jag akut magsjuk och fick spendera en mindre tid på toaletten. Väl utanför toaletterna kollapsade jag mot väggen, blodtrycket hade visst bestämt sig för att göra en djupdykning.
Varför lär jag mig aldrig av mina misstag? Ät aldrig halvfrysta jordgubbar som legat och dragit i ljummen cider!!!

Det blev så illa att jag fick lägga mig ner på golvet...ni kan ju fatta hur kul det är på en studentpub. Min hörsel försvann och jag uppfattade inte ens vem det var som kom och upptäckte mig. Att jag fått i mig ganska mycket på förfesten hos E kan ha haft med saken att göra. Men det är ju märkligt, alkohol höjer ju blodtrycket...men mitt sjönk som en sten. Jag gissar på att jordgubbarna i drinken måtte haft nån ilsken bacill i sig. Sen att jag nästan svimmade är väl bara ett sätt för kroppen att säga ifrån antar jag...i alla fall när det gäller mig.

Jag är ganska glad över att folk inte sprang på toaletten just när jag låg där utanför, samt att 99% av gästerna var personer jag inte kände. Till slut bestämde sig en pojkvän till Es kompis att hjälpa mig hem, det var ytterst snällt av honom. Förrätterna hade redan börjat serveras när vi stapplade ut genom bakdörren så ingen skulle se mig. Kändes lite trist att han skulle missa en del av middagen bara för att hjälpa mig.

Väl hemma fortskred eländet. Magen gjorde uppror, jag var vit som ett lakan och hade lätt frossa. Jag låg invirad i täcke och filt och tittade på Så mycket bättre, för somna innan sju på kvällen kunde jag tydligen inte trots att jag var fysiskt trött.

Idag verkar jag vara återställd.
Många tankar har dragit genom mitt huvud: "Det där var sista gången jag gick på Sivans" "Jag ska bli nykterist" "Jag ska aldrig dricka cider igen överhuvudtaget"
and so on and so forth.

Trackback
RSS 2.0