Vandringsstigar i sovgemaket

Stiger upp vid tio-tiden, ställer mig på golvet för att ta på mig morgonrocken...och så känner jag hur det kilar nånting över fötterna på mig. Tittar ner. 15 myror håller på att bilda myrstig från under en madrass bort till en plastlåda med grejer. En gympasko senare var där 15 döda myror. Jag tycker inte om detta. Jag slår ihjäl de små krypen för att de biter mig medan jag sover.

Just nu ligger Bulgur och sover i knät på mig. Han är bäst när han ligger still och är tyst med undantag för enstaka suckar eller kurrningar. Annars är han en tjôtande studsboll.

Mötte Maxe vid midnatt igår, han satt på trappan och hälsade mig med sina kattungepitch-läten. För jag tror inte ens kattungar jamar så högt som han. Han fick mat inne och sen rusade han ut som om han trodde att jag skulle ta honom till veterinären för kastrering. Det är så märkligt, han brukade vara så tam och kelig innan. Nu är han så räddhågsen av sig, eller väldigt försiktig i alla fall.

Ska ta och skriva ut min och Es uppsatser, det blir ca 80 sidor. Jag är klar med vad jag ska säga på opponeringen på ett ungefär. Men att försvara min egen uppsats...det blir en annan sak. Nåja, det är ändå två veckor kvar till opponeringen.

Brorsan lagade lunch idag, lite oväntat men uppskattat.

Jag vill spela Cooking Mama!

Trackback
RSS 2.0